Topp motiverte medarbeidere

Coachrelasjonen bygger på tillit og gjensidig respekt. Organisasjonens ståsted, historie og erfaringer er alltid utgangspunktet for arbeidet. Coachens rolle er å støtte teamet ved å:

  • Hjelpe til med å stille problemdiagnosen gjennom innsiktsfulle spørsmål og fokus på løsning.
  • Håndtere konflikter.
  • Overvinne tilbakeslag og skape klarhet rundt visjoner, drømmer, hensikt og mål.
  • Skape optimalt samspill mellom den enkelte i teamet, medarbeidere og bedriften.

Motiverende kurs – foredrag – seminarer …

Skal teamet være motivert må alle ha et motiv! At alle ser målet klart og tydelig, har en felles forståelse og tro på at den enkelte kan gjøre en forskjell, har større betydning enn vi ofte tenker. Å samle teamet og fokusere på ett eller flere relevante tema, kan skape ny motivasjon, nytt engasjement engasjement og forløse nye ideer.

Det er sagt at når en skal gjøre noe, må en ofte gjøre noe annent først! Skal vi for eksempel male et rom, må rommet ryddes og vasker først. For å få vekst gjennom motiverte medarbeidere, kan det å oppgradere kunnskaper og kompetanse på kritiske områder, være den raskeste veien til topp-motiverte medarbeidere.